Hvad er et implantat?

En fast, holdbar og ikke synlig løsning for manglende tand eller tænder

Kunstig tandrod

Et implantat er en kunstig tandrod, der er formet som en skrue og er lavet af titanium. Implantatet indsættes i kæben i stedet for en tand, der enten er blevet trukket ud, eller af andre årsager mangler i tandrækken. Titanium har den egenskab, at knoglen kan vokse sammen med titanium-overfladen, hvilket betyder, at implantatet sidder fast og ikke mærkes. Præcist som rødderne på almindelige tænder.

Gør det ondt?

Der er tale om et relativt lille kirurgisk indgreb, som kun kræver almindelig bedøvelse, og derfor opleves smertefrit. Efterfølgende kan der være ømhed i området, der dog kan afhjælpes med almindelige smertestillende tabeletter.

Tandlægerne Kold tandbehandling

Tandløs overkæbe

NobelProcera Implant

Hvad koster det?

At få lavet en implantatbehandling er en lidt bekostelig affære. Det skyldes dels, at der ligger meget arbejde i at sikre at implantatet bliver succesfuldt, og dels at vi udelukkende bruger de bedste implantatsystemer.

Da alle tandsæt er forskellige, afhænger prisen naturligvis af, hvilke muligheder der er i forhold til dit tandsæt. Derfor er det nødvendigt at lave en individuel vurdering. Dette gøres ved en forundersøgelse, hvor vi kigger på dit eksisterende tandsæt og vurderer mulighederne. På baggrund af forundersøgelsen kan vi altid oplyse præcist, hvad prisen bliver og hvilke eventuelle tilskudsmuligheder, der er.

Hvordan forløber operationen?

Operationen kan, alt efter forholdene i din mund og dit generelle helbred, forløbe på forskellige måder. Normalt foregår operationen således, at der placeres en kunstig tandrod i kæben, som skal hele over de næste par måneder. Herefter laves en krone, som kan sættes på tandroden. For nogle er der ekstra omstændigheder, som gør at der skal udføres mere arbejde for at gøre kæben klar til implantatet.
Hvis du skal have lavet et implantat, kan du booke tid til en forundersøgelse. Her vil vi kigge på din specifikke situation og forklare dig i detaljer, hvordan netop din behandling kan komme til at forløbe.