Kirurgi

Visdomstænder

Hvis du har normale visdomstænder, behøver du ikke nødvendigvis at få foretaget en operation. Hvis du til gengæld har visdomstænder, som ligger ned, er meget store eller som måske aldrig er kommet helt op, så kan det være en god idé at få opereret dem ud. Behandlingen består ofte i at skære tanden over i mindre dele, så vi kan trække roden ud. Behandlingen er ofte mindre voldsom for patienten end ved en normal udtrækning. Vi har stor erfaring med operativ fjernelse af visdomstænder og får mange henvisninger fra andre tandlæger, gående på at udføre denne type behandling. Kontakt os hvis du vil have din visdomstand fjernet af tandlæger med stor ekspertise.

Rodspidsoperation

Den del af tanden, som sidder inde i kæben, er tandens rod. Kommer der betændelse ved rodens spids, kan det være vanskeligt for en tandlæge at behandle dette. Derfor modtager vi ligeledes henvisninger til at tage os af denne type operationer. I operationen fjernes betændelse og dødt væv, der sidder inde i de små kanaler i rødderne. Har man betændelse ved rødderne, er det rigtig vigtigt at få udført denne behandling, da det ellers kan have konsekvenser for kæbebenet.

Vævsprøver

På klinikken tager vi vævsprøver eksempelvis i forbindelse med slimhindeforandringer. Prøverne vurderes ved mikroskopi af professor Jesper Reibel ved Københavns Tandlægeskole.

Tandkødsoperation

Ved paradentose udføres til tider kirurgiske indgreb for at genoprette tandkødet eller kæben. Ofte kan behandlingen udføres med laser, men skulle der være behov for det, har vi også erfaring med at udføre denne type operationer uden laser. Behovet opstår ofte, hvis der ikke er blevet gjort nok, mens sygdommen har udviklet sig. Søg derfor hjælp hos tandlægen tidligt, hvis du har mistanke om, at du har begyndende tegn på paradentose.
Vi ved godt, at det kan virke skræmmende, at skulle have udført en operation under lokalbedøvelse. Derfor sørger vi altid for at bedøve dig tilstrækkeligt, så du ikke oplever ubehag. Hvis du bare oplever det mindste ubehag undervejs, bedøver vi selvfølgelig yderligere.

Priser Kontakt